گپی دوستانه با سه نفر از نخبگان قرآنی مجمع القرآن

اسماء، زینب و فاطمه زهرا جزء یک کلاس یازده نفره قرآنی اند که با بقیه دوستانشون جزء ۳۰ قرآن کریم رو به مدت یکسال زیرنظر خانم آخوندزاده حفظ کردن و الان هم زیر نظر استاد رسولی نژاد مشغول حفظ جزء ۲۹ قرآن هستند.

امروز سراغ این سه قرآن آموز نونهال رفتیم تا یه گپ خودمونی و دوستانه باهاشون داشته باشیم.

 

اسماء نصرتی و فاطمه زهرا آتشبارده سال دارن و زینب محسنی هم هشت سالشه که جز سی ام رو تونستند کامل حفظ کنند و الان در حال حفظ کردن جزء بیست و نهم قرآن هستند.

 

 

متن مصاحبه با این سه قرآن آموز نونهال:

در اولین سوال ازشون پرسیدیم که کلاس حفظ قرآن رو از چه سالی شروع کردند و اسماء و فاطمه زهرا گفتند که از هشت سالگی حفظ قرآن رو با ثبت نام در کلاس های مجمع القرآن شروع کردند و زینب هم گفت که از کلاس دوم ابتدایی شروع به حفظ جزء سی ام قرآن کرده.

 

 

— چی شد که تصمیم گرفتید در کلاس های قرآن شرکت کنید؟

اسماء: وقتی مامانم در خونه قرآن تلاوت می کرد، منم حس می کردم که باید بتونم قرآن رو تلاوت کنم و برای همین تصمیم گرفتم بیام کلاس های قرآن شرکت کنم.

 

— فاطمه زهرا شما که در خوابگاه مجمع القرآن سکونت داشتی و هم در طرح تسنیم و هم کلاس های آموزش قرآن شرکت می کردی ، کلاس های مجمع برات چطور بود؟

فاطمه زهرا: زمانیکه توی خوابگاه بودم، استادمون خانم حسینی بود و برام خیلی خوب بود و هر روز نصف قرآن رو میخوندم و حفظ می کردم.

 

— آیا خوندن و حفظ قرآن باعث شده که نتونین به کارهای دیگه ای که دارین برسین و مانع بازی کردنتون بشه؟ ( موقع سوال پرسیدن از بچه ها، زینب تنهامون گذاشت و رفت کمی سرسره بازی کنه و دوباره برگشت پیشمون!)

اسماء: اتفاقاً قرآن باعث شده که شادتر باشم، وقت بیشتری داشته باشم، بخصوص اینکه در محیط مدرسه انواع سرگرمی ها و بازی ها وجود داره و اینکه معلم هامون هم برای ما وقت می زارن و همبازی ما هستند و برای ما جشن می گیرند و من همین جا از اونها تشکر می کنم.

 

— برای حفظ قرآن چه کسی بیشتر تشویقتون کرد که بیاین مجمع القرآن و قرآن حفظ کنید؟

زینب: اول پدر و مادرم و بعد معلم ها و مدیرای مجمع القرآن

اسماء: مامانم زیاد کمکم کرد تا بتونم حفظ قرآن رو شروع کنم و خیلی وقت ها وقتی خونه تنها بودم قرآن رو مرور می کردم. در کلاس هم بازی های قرآنی انجام می دادیم تا تونستم تا الان یک جزء و نیم از قرآن رو کامل حفظ کنم.

فاطمه زهرا: منم با کمک و راهنمایی های پدر و مادرم و معلم های عزیزم تونستم حفظ قرآن رو شروع کنم.

 

— وضعیت تحصیلی و درسی شما در مدرسه چطوره؟

اسماء، زینب و فاطمه زهرا: خداروشکر به لطف قرآن وضعیت درس هامون خیلی خوبه و معلم هامون ازمون خیلی راضین.

 

— در خونه چطور قرآن رو حفظ می کنید:

اسماء: من به کمک معلم هامون حفظ رو در خونه انجام می دم، مثلا معلم ما فایل صوتی استاد شاطری رو برامون توی گروه واتساپی که عضو هستیم ارسال می کنه و من اون صدا رو گوش می دم و با لحن عربی آشنا میشم و این باعث میشه که بهتر بتونم قرآن رو حفظ کنم.

زینب: من معمولاً وقتی که از کلاس های مجمع میام خونه شروع به حفظ قرآن می کنم.

فاطمه زهرا: منم بعد از نماز خوندن و ناهار خوردن، کمی تلویزیون می میبینم و بعدش شروع به حفظ قرآن می کنم و تا وقتی هم که قسمت های مورد نظرم رو حفظ نکرده باشم دست از تلاش برنمی‌دارم.

 

— آیا تا به حال در مسابقات قرآنی هم شرکت کردید؟

اسماء: بله. وقتی کلاس سوم ابتدایی بودم در مسابقات دانش آموزشی کشوری شرکت کردم و موفق به کسب مقام شدم.

زینب: من گواهینامه جزء حفظ ۳۰ رو گرفتم و در مسابقات قرآنی همایش مرحوم حمید رایگان هم شرکت کردم.

فاطمه زهرا: زمانی که کلاس سوم ابتدایی بودم، در مسابقات قرآن که در کانون حضرت مصومه برگزار شد شرکت کردم و مقام اول رو کسب کردم و در دومین حضورم دوم شدم.

 

— آیا پدر و مادرتون هم قرآن تلاوت می کنند؟

فاطمه زهرا: بله، من مادرم در خونه زیاد قرآن می خونه و در مسابقات قرآنی مختلف شرکت می کنه. (مادرشون از اساتید حفظ مجمع القرآن هستند)

اسماء: من با مادرم در خونه بر سر حفظ قرآن رقابت داریم و تا الان من از مامانم بیشتر قرآن رو حفظ کردم.

 

— اگه صحبت خاصی دارید بفرمایید.

اسماء، زینب و فاطمه زهرا: ما از همه اساتید، مدیران، پدر و مادر و همه کسانی که ما رو در حفظ قرآن کریم یاری می کنند تشکر می کنیم.

 

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *