مصاحبه با زهرا غلامی، حافظ نه جزء قرآن کریم

زهرا غلامی دانش آموز کلاس دهم و قرآن آموز شعبه دو (مدرسه نرجس خاتون) مجمع القرآن می باشد که در یکسال و نیم، حافظ نُه جزء از قرآن کریم شده است.

۱_ انگیزه و هدف اصلی شما از حفظ قرآن کریم چه بوده است؟
بنده از اول با انگیزه حفظ قرآن نیومدم و به اصرار دوستم در کلاس ها ثبت نام کردم و برنامه ای برای شرکت و حفظ کردن نداشتم ولی بعد از گذشت سه ماه دیگه نتونستم عقب بکشم چون قرآن بهم آرامش خاصی میداد و همچنین راه درست زندگی رو بهم نشون میداد و منم موندم تا ان شا الله یک حافظ عامل باشم.

۲_ محرک و عامل انگیزشی شما در حفظ قرآن چه کسانی بودند؟

محرکم برای اومدن به کلاس دوستم بود ولی بعد از اینکه ادامه دادم خدا مهم ترین عامل انگیزشی من در حفظ قرآن بود و البته پدر و مادر هم در ابتدای کار تاثیر بسزایی داشتن.

۳- ایا برنامه ی حفظ قرآن با درس هاتون تداخلی هم داره؟

خوب وقتی دوتا کار رو با هم انجام بدی به انرژی مضاعفی نیاز داری و قطعا شده که در بعضی مواقع فشار روم بوده ولی بنظر من قرآن یه نظمی به زندگی انسان میده که میتونه هر دوتاشو به نحو احسن انجام بده.

۴- تا چه اندازه کمک های قرآن رو تو زندگی لمس کردی؟

خب اگه بخوای هم به درس های مدرسه برسی و هم برنامه های کلاس، باید یه کمکی از طرف کسی داشته باشی و قرآن در اینجور مواقع از یه طریقی کمکت میکنه که بتونی هر دوتاش رو انجام بدی و خودم اینو دیدم. بنظر من قرآن خوندن و فهمیدن معنی آیه ها آستانه صبر آدم رو بالا می بره.

۵- تا کجا می خوایید بر ا قرآن مایه بزارید؟

تا جایی که بتونم و درتوانم باشه و با کمک های خداوند، ان شاالله.

الحمدلله الذی هدانا لهذا وکنا لنهتدی لو لا ان هدانا الله

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *