حجت الاسلام بصیری در همایش قرآنیان: مجمع القرآن از یکروزگی تا 99 سالگی برای مردم برنامه های قرآنی دارد.

به گزارش روابط عمومی مجمع القرآن، حجت الاسلام بصیری مسئول مجمع القرآن فاطمیون در همایش بزرگ قرآنیان مجمع القرآن که 28 بهمن ماه برگزار شد، در مورد مراکز و فعالیت های قرآنی این موسسه اطلاعاتی را ارائه کرد که به شرح ذیل می باشد:

« مجمع القرآن فاطمیون از سال 1372 توسط مرحوم حمید رایگان شروع به فعالیت کرده است که به حمدالله جمعیت چندین هزار نفری قرآنی در طول این سال ها داپرورش داده است.»

« یکی از این واحدهای ما شیرخوارگاه، مهد و پیش دبستان است. چندین پرستار در شیرخوارگاه مستقر هستند تا از نوزادان پرستاری کنند. نونهالان نیز ازسن سه تا شش سال وارد مهد و پیش دبستان می شوند که قرار است از سال تحصیلی جدید دو دبستان خواهر و برادر نیز راه اندازی شود.»

« یکی دیگر از واحدهای موسسه، واحد آموزش خواهران می باشد که این واحد چندین شعبه دارد و یکی از این شعب مراکز آموزش می باشد. مراکز آموزش مراکزی هستند که عصرها فعالیت دارند و به آموزش روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ اجزای 29 و 30 و حفظ تخصصی مشغول هستند. یکی از این مراکز هم به حفظ تخصصی قرآن کریم مخصوص خانم های خانه دار مشغول است. ما الحمدلله در گراش بیش از50 نفر از خانم های خانه دار حافظ کل قرآن کریم هستند و تعدادی دیگر نیز در مراکز آموزش خواهران در حال حفظ قرآن کریم هستند.»

« واحد بعدی موسسه، دبیرستان قرآن محور بشارت است که در کنار درس با مسائل قرآنی، دینی و فرهنگی آشنا می شوند که امسال پایه هفتم و هشتم برقرار است و از سال آینده پایه نهم نیز راه اندازی خواهد شد.»

« موسسه مجمع القرآن با همکاری مدرسه علمیه باقرالعلوم علیه السلام و پشتیبانی شخص امام جمعه حوزه علمیه قرآن محور را راه اندازی کرده است که از امسال این طرح آغاز شده است که در آن طلبه ها در سه سال اول طلبگی در کنار درس حوزه موفق به حفظ کل قرآن کریم می شوند و در سال چهارم طلبگی بر روی معارف قرآن کریم کار می کنند.»

« و البته شعب دیگری از موسسه در خارج ازشهر گراش و حتی استان برقرار می باشد که به فعالیت های قرآنی مشغول می باشند.»

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *