ثبت نام حوزه علمیه قرآن محور امامیه آغاز شد

مؤسسه مجمع القرآن فاطمیون با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و علمای اسلامی بر ضرورت توجه حوزه های علمیه به فراگیری قرآن کریم، بر آن شد که با همکاری مدرسه علمیه امامیه شهرکرد، قدم مؤثری را جهت تربیت طلاب آشنای به قرآن کریم بردارد تا طلاب علوم دینی در کنار تحصیل دروس متداول حوزه مشغول به حفظ قرآن کریم باشند.

برنامه ی حوزه علمیه ی قرآنی بدین شرح هست که پذیرش این طلاب همزمان با ثبت نام حوزه های علمیه سراسر کشور صورت می‌گیرد که تاریخ ثبت نام مرحله اول از ۹۷/۱۱/۲۴ تا ۹۷/۱۲/۲۷ و  مرحله دوم از ۹۸/۰۱/۱۷ تا ۹۸/۰۱/۲۲ می باشد.

افرادی که شرایط لازم (روان خوانی صحیح قرآن کریم _استعداد قابل قبول _تعهد بر رعایت قوانین مدرسه و… ) را دارا باشند در مصاحبه ورودی قبول شده و وارد مرحله دوره اختبار می‌شوند که در صورت متعهد بودن به قوانین مدرسه هم از حیث درسی و هم از حیث انضباطی در دوره اصلی شرکت می‌نمایند.
طلاب محترم هر روز علاوه بر تحصیل دروس متداول حوزه، نیم صفحه از قرآن کریم را حفظ می‌کنند یعنی سال اول طلبگی کل دروس پایه اول همراه با حفظ پنج جزء از قرآن کریم خوانده می‌شود و سال دوم، یک سال مرخصی تحصیلی گرفته می‌شود و به حفظ بیست و پنج جزء الباقی همراه با هر روز یک درس تجزیه و ترکیب قرآنی پرداخته می‌شود .
بعد از اتمام حفظ کل قرآن کریم از سال سوم به بعد به ادامه دروس حوزه و تفسیر تخصصی قرآن کریم و تعلیم یکی از زبان های زنده دنیا مشغول می‌شوند که بعد از شش سال ما شاهد طلابی هستیم که سفیران قرآنی حافظ کل قرآن کریم مسلط به زبان و متخصص تفسیر هستند.


شرایط ثبت نام:

۱ – دارا بودن شرایط عمومی پذیرش حوزه های علمیه

۲- محدوده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال (دارا بودن مدرک پایه هشتم دوره متوسطه اول)

۳- سلامت کامل جسمی و روحی

۴- تسلط کامل بر روخوانی قرآن کریم

۵- عدم تأهل

۶- قبولی در مصاحبه و دوره آزمایشی


مزایای طرح:

۱ – حفظ کل قرآن کریم در دو سال

۲ – اخذ مدرک کارشناسی از وزارت علوم بعد از اتمام دوسال

۳ – کاربردی کردن ادبیات عرب در آیات ادبیات قرآنی

۴ – برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی در طول دوره

۵ – توفیق تحصیل علوم اهل بیت علیهم السلام

۶ – رایگان بودن طرح


روند ثبت نام:

لطفا پیش از ثبت نام نسبت به مطالعه دقیق آیین نامه طرح (لینک زیر) اقدام نمایید:

دریافت آیین نامه 

—————————————————————

جهت ثبت نام به سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه مراجعه و «مدرسه علمیه امامیه شهرکرد» را به عنوان اولویت اول انتخاب نمایید.

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *