اولین گردهمایی بزرگ قرآنیان مجمع القرآن فاطمیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع القران، اولین گردهمایی قرآنیان مجمع القرآن فاطمیون  با حضور قرآن آموزان، والدین و قرآن دوستان در سالن شوری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

در این گردهمایی، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی مدیرسابق امور قرآنی اوقاف کشور، ضمن تبریک به مناسبت ایام فجر و میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: «حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم، خواندن قرآن، نگاه کردن به سیمای پیامبر صلی الله علیه و آله و انفاق در راه خدا. پس برای خشنودی بانوی دوعالم و بهترین‌ها در گیتی باید قرآن بخوانیم، بسیار صلوات بفرستیم و در راه خدا انفاق کنیم.»

وی ضمن معرفی چند تن از حافظان قرآن گفت: « همیشه پدر و مادرها پشت صحنه هستند و ما حاصل دست رنجشان را می بینیم. باید به آنها تبریک گفت که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند و طبق گفته خداوند اجر این پدر و مادرها با اوست.»

حسینی در ادامه گفت: « استعدای که خداوند به ما عطا کرده است به نحوی است که می توانیم هزاران کتاب مثل قرآن را حفظ کنیم که بعضی ها از ما از این استعداد به درستی استفاده می کنند و بعضی هم استعدادشان را در راه درست به کار نمی گیرند.»

وی افزود: « اگر ما بخواهیم به زندگی حود برکت بدهیم باید قرآن بخوانیم و فضا را برای خواندن قرآن و حفظ آن برای فرزندانمان فراهم کنیم، چرا که افرادی که بیشتر با قرآن انس دارند در همه عرصه ها موفق هستند. جوانی که قرآن در جانش رسوخ کرده باشد کمتر دچار لغزش می شود.»

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: « در اصل ما انقلاب کرده ایم که قرآن بر ما حاکم شود. قرآن بر جامعه ای حاکم می شود که اهل آن جامعه نسبت به قرآن آگاه باشد.»

وی ضمن گرامیداشت یاد سردار دلها قاسم سلیمانی و با اشاره به محبوبیتی که در دنیا داشت گفت: « خداوند در آیه 96 سوره مریم می فرماید: کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دهند به زودی خداوند برای آنها در دل مردم محبت ایجاد می کند، اگر کسی نزد خدا محبوب باشد آثار محبت او در زمین و آسمان معلوم می شود، همانگونه که محبوبیت قاسم سلیمانی یک محبوبیت خدایی بود.»

حجت الاسلام حسینی در پایان از حضور خادمان قرآن و همچنین از عوامل برپا کننده این محفل قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام بصیری، مسئول موسسه مجمع القرآن نیز ضمن خوش آمدگویی جهت حضور قرآن آموزان و والدین، گفت:«  این گردهمایی به منظور ارائه پیشنهادات جهت ارتقای فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤسسه و همچنین تبادل نظر و بهره‌مندی از ظرفیت حافظان و قاریان مؤسسه، بررسی وضعیت قرآنی شهر و فعالیت‌های شعب مجمع القرآن می باشد و قصد داریم در پایان هرفصل این گردهمایی را برگزار کنیم. »

در این گردهمایی، خانواده قرآنی بختیاری که همه اعضا خانواده حافظ کل قرآن کریم بودند به اجرای برنامه پرداختند. علی، فاطمه و زهرا فرزندان این خانواده قرآنی بودند که علی در یکسال، فاطمه در یکسال و نیم و زهرا در 10 ماه حافظ کل قرآن کریم شدند و مادر خانواده مربی قرآنی آنان بوده است.

در آغاز این گردهمایی، قرائت قرآن توسط استاد مجتبی خاکی نهاد اجرا شد و سپس شعب و مدارس موسسه به اجرای برنامه های خود پرداختند.

در این گردهمایی نونهالان مهد و پیش دبستانی فاطمیون به اجرای سرود پرداختند و در ادامه قرآن آموزان خواهر شعب مجمع القرآن، فاطمه سادات زیارتی حافظ 14 جزء، فاطمه شیرین بیان حافظ 20 جزء، عطیه قائدی حافظ 10 و مریم پورغفورحافظ کل قرآن کریم جهت اجرای محفوظات خود به اجرای برنامه پرداختند.

دکلمه خوانی توسط احمدرضا عالی پور دانش آموز دبیرستان قرآن محور بشارت، مولودی خوانی توسط محمدحسن عباس پور و اجرای برنامه قرآنی توسط طلاب حوزه علمیه قرآن محور، احمدرضا قائدی، فرهاد وقارفرد، علیرضا قربانی حافظان دو جزء و نیم و اشکان جانی پور حافظ هشت جزء قرآن کریم از دیگر برنامه های اجرا شده در این گردهمایی بود.

اهدا لوح تقدیر و جوایز به قرآن آموزان برتر شعب موسسه مجمع القرآن پایان بخش اولین گردهمایی قرآنیان موسسه مجمع القرآن بود.

  • gerdehamaee_01_03
  • gerdehamaee_01_04
  • gerdehamaee_01_05
  • gerdehamaee_01_06
  • gerdehamaee_01_07
  • gerdehamaee_01_08
  • gerdehamaee_01_09

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *